ترفند عکس گرفتن از بخش خاصی از صفحه کامپیوتر

پورتال آموزشی ترفند دستگاه های دیجیتال

ترفند عکس گرفتن از بخش خاصی از صفحه کامپیوتر

۱,۰۵۷ بازديد
ترفند عکس گرفتن از بخش خاصی از صفحه کامپیوتر

ترفند عکس گرفتن از بخش خاصی از صفحه کامپیوتر

تا بحال برایتان ممکن پیش آمده باشد که بخواهید از یک بخش خاصی از صفحه کامپیوترتان عکس بگیرید ، به عنوان مثال در یک سایتی هستید که میخواهید عکس موجود در سایت را ذخیره کنید ! ولی وقتی راست کلیک میکنید میبینید که مدیر سایت امکان کپی یا ذخیره مطالب سایت را بسته است .
برخی برای عکس برداری از صفحه کامپیوتر از کلید Print Screen استفاده می کنند ولی قصد ما در این روش عکس برداری از کل صفحه نیست و ما میخواهیم از بخش خاصی از صفحه عکس برداری کنیم .
طرز کار این ترفند در سیستم عامل ویندوز و سیستم عامل مک متفاوت است .
ابتدا در سیستم عامل مک رو براتون توضیح میدیم :
در لپ تاپ های اپل با گرفتن 3 کلید Command و shift  و 4 میتوانید ابزاری را باز کنید که این ابزار را به هر طرفی میخواهید بکشید و قسمت مورد نظر را ذخیره کنید .
در سیستم های ویندوزی کار خیلی ساده است ، برای این منظور ابتدا گزینه "start" را باز کنید و در قسمت جستجوی آن عبارت " snipping tool " را تایپ کنید در این قسمت وقتی حروف اول را نیز تایپ کنید استارت خودش سریع برنامه مورد نظر را پیدا میکند و روی snipping tool کلیک کنید که در این صورت ابزاری باز میشود که میتوانید آن را به هر طرفی بکشید .
بعد کشیدن و رها کردن ماوس آن قسمت داخل یک پنجره می افتد که میتوانید آن را با فرمت های مختلف عکس نظیر png ، jpeg ذخیره کنید .

برای دیدن سایر ترفندها روی لینک زیر کلیک کنید
ترفندهای کامپیوتر
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.